Torsdag den 1/2.

I dag när vi har gått in i månaden februari, har vi börjat jobba med ett väderdiagram. Tanken är att vi skall göra diagram för att sedan kunna se hur vädret varit under terminens olika månader. I dag satte vi dit bilden för mulet. Vi hoppas att vi skall få möjlighet att sätta upp några snöbilder också och så vill vi förstås ha en massa solbilder.
Det var Daniels tur att dra av lappen för gårdagens datum.  Plötsligt var det lätt att läsa siffran igen efter att det varit tvåsiffriga tal så länge.
När vi skulle berätta för varandra hur vi kände oss fick Savannha fin hjälp av Hanna som ställde frågor och fick svar så att dom gemensamt kunde leta fram rätt bilder.

På rasterna är den nya gungan utanför klassrummet väldigt populär.att hänga runt.

Medan Hanna väntade på att kompisarna skulle bli klara fö att jobba efter rasten, passade vi på att räkna lite i räkneboken. Döm om min förvåning när plötsligt Hanna räknat ut och skrivit svaret på två tal alldeles själv medan jag blev upptagen av något annat en kort minut.

Förmidagslektionen ägnades givetvis åt matte. Amina och Hanna hjälptes åt att se till så att det blev lika många äpplen på varje sida om likhetstecknet. Vi tittade i våra antalslådor och räknade föremålen som låg där i. Daniel hittade ett äpple i lådan som det står 1 på. Äpplet använde vi sedan till att gömma för varandra. I tur och ordning fick alla prova att gömma och att leta upp äpplet.

 


Prenumerera på nya blogginlägg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *